Kom op 30 oktober naar de conferentie ‘Uitgewerkt! – Waarom de arbeidsmarkt niet werkt’. AIAS-HSI organiseert de bijeenkomst ter gelegenheid van de publicatie van het nieuwe boek van bijzonder hoogleraar Paul de Beer: ‘The Labour Market Myth’. Hij gaat binnenkort met emeritaat.
Kerngegevens van evenement Conferentie ‘Uitgewerkt! – Waarom de arbeidsmarkt niet werkt’
30 oktober 2024
14:00 -17:00

Krijgt dankzij structurele krapte op de arbeidsmarkt iedereen kans op een baan? Zal ons werk onder invloed van nieuwe technologieën ingrijpend veranderen? Vormt het onderwijs de sleutel tot meer gelijke kansen op de arbeidsmarkt? Maken arbeidsorganisaties plaats voor netwerken waarin we allen als zelfstandigen met elkaar samenwerken? Al deze vragen komen aan bod tijdens de conferentie ‘Uitgewerkt! – Waarom de arbeidsmarkt niet werkt’.

De arbeidsmarkt verandert ingrijpend, zo valt alom te horen. Wat zijn de gevolgen hiervan? Zullen structurele krapte, flexibilisering, technologie en opleiding de bepalende factoren zijn op de arbeidsmarkt van de toekomst?  AIAS-HSI-medewerker Paul de Beer schreef een kritisch boek over de werking van de arbeidsmarkt, The Labour Market Myth, waarin hij feiten en mythen ontrafelt.

Tijdens de conferentie zijn er verder onder meer bijdragen van prof. Trudie Schils (Universiteit Maastricht en Onderwijsraad), prof. Ferry Koster (Erasmus Universiteit), prof. Cok Vrooman (SCP en Universiteit Utrecht) en dr. Wieteke Conen (AIAS-HSI/UvA).

Datum, tijd en locatie

De conferentie vindt plaats op woensdag 30 oktober van 14:00 – 17:00 uur in CREA (Roeterseilandcampus) in Amsterdam. Als je je nu aanmeldt, ontvang je te zijner tijd de definitieve uitnodiging met het volledige programma.

Roeterseilandcampus - gebouw I (CREA)

Nieuwe Achtergracht 168-178
1018 WV Amsterdam